لیزر موهای زائد

تشخیص این که چه موهایی زاید و قابل درمان هستند بسیار فابل اهمیت است.موهای زایدی که ذر اثر هورمون ها به وجود آمده اند قابل درمان قطعی نیستند.امروزه لیزر موهای زائد در زیبایی افراد نقش کلیدی دارد.

پرمویی هورمونی

افرادی که دارای مشکلات هورمونی هستند و این موضوع باعث ایجاد مشکلات موهای زائد می شود نیز می توانند درمان های دارویی قوی در زمینه موهای زائد انجام دهند و این درمان ها موثر است.

این بیماران می توانند با لیزر درمانی موهای زائد خود را از بین ببرند . اگر این بیماران از داروهایی غیر از درمان لیزری استفاده کنند تاثیر چندانی نداشته و مشکلاتی را به وجود می آورد.

پس توصیه می شود به کلینیک های زیبایی تخصصی مراجعه نمایند و از مشاوره های پزشکان متخصص در زمینه از بین بردن موهای زائد بهره ببرند.

پرمویی های غیر هورمونی با نام پزشکی هایپر تریکوز معروف است و برای بیشتر افراد درمان با لیزر و لیزری پاسخگوی نیاز درمانی موهای زائد می باشد.

درمان لیزری برای این افراد ، موهای زائد آنها را به صورت دائمی از بین می برد و می توانند با خیالی راحت به کلنیک ای پوست و مو و زیبایی مراجعه نمایند.

لیزر مو

جنس و رنگ پوست برای لیزر موهای زائد

یکی از مواردی که برای لیزر درمانی حایز اهمیت می باشد ، جنس و رنگ پوست فرد می باشد.

متخصصان معتقدند لیزر کردن پوست برای افرادی که دارای پوست های تیره تری دارند بیشتر انجام می گیرد. پوست هایی که دارای جراحت و سوختگی هستند و یا حمام آفتابی گرفته اند و دارای پوست های بسیار تیره هستند با مشورت پزشک متخصص عمل لیزر را انجام دهند و ریسک بیشتری دارد.

این موضوع به این دلیل است که لک های ایجاد شده ناشی از این لیزر ممکن است لک هایی برای پوست آنها به وجو آورد که تاآخر عمر درمان نشوند.

به توصیه متخصصان علم طب و پزشکان متخصص ، برخی افراد نباید عمل لیزر را انجام دهند ، یک گروه از این افراد بیماران مبتلا به لوپوس پوستی هستند ، است.

یک گروه دیگه از افرادی که لیزر موهای زائد توصیه نمی شود ، افراد مبتلا به پورفیری است که این بیماران به عمل لیزز واکنش نشان می دهند.

گروه دیگری از افراد که لیزر موهای بدن برای آنها توصیه نمی شود افرادی هستند که عمل قلب و در قلب خود باتری گذاشتند هستند.

توصیه می شود خانم های باردار از لیزر درمانی استفاده کنند و دلیل این مورد برای پزشکان و متخصصان ناشناخته است.

متخصصان کلنیک پوست و زیبایی معتقدند افراد اگر برخی داروها را مصرف کرده باشند برای انجام عمل لیزر منع می شوند یا باید با احتیاط بیشتری عمل لیزر زیبایی پوست را انجام دهند، از جمله این داروها می توان به داروهایی که افراد دارای بیماری قند و دیابتی یا داروهای ضد التهابی یا داروی کوتیرمیسازول یا داروهای ضدبارداری اشاره کرد.

واکنش به لیزر

افرادی که برای انجام لیزر به متخصص مراجعه کرده و در کلنیک تخصصی پوست و مو و زیبایی عمل لیزر پوس را انجام داده اند و مبتلا به مشکلات هورمونی و بیماری های هورمونی نیستند بعد از جلسه اول باید کاهش حدود 70درصدی کاهش مو و بعد از جلسه دوم لیزر و درمان کاهش 90درصدی میزان موهای زائد و بعد از جلسه سوم کاهش حدود 95درصدی کاهش موهای را مشاهده نمایند. این عملکرد در افراد با شرایط مختلف ، متفاوت می باشد.

لیزر موهای زائد

قبل از انجام لیزر

افرادی که میخواهند عمل لیزر انجام دهند باید چند توصیه مهم را درنظر بگیرند توصیه اول این است که از یک ماه قبل از انجام لیزر نباید عمل اپلاسیون یا موم انداختن را انجام دهند.

توصیه دوم برای انجام عمل لیزر این است که دوماه قبل از عمل لیزر نباید سولاریوم انجام دهند یا حمام آفتابی انجام دهند.

توصیه می شود که روز قبل از انجام لیزر پوست از هیچ ماده آرایشی و بهداشتی استفاده نشود این مورد باعث سوزش و خارش در ناحیه لیزر می شود.

کلینیک آریا ایران نوین

چهارشنبه 14 شهریور 1397
بؤلوملر :